۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۰۷۹۴

یادداشت | به نام "تراریخته" به کام شرکت‌های چندملیتی

یادداشت | به نام
راکفلر سرمایه‌دار یهودی گفت: برای بیش از یک قرن افراط‌گرایان ایدئولوژیک از طیف‌های مختلف سیاسی رویداد‌ها را به‌صورت علنی در دست گرفته بودند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مستند کارخانه غذا در حوزه تراریخته تولید شده و محصول موفق سال ۲۰۰۸ به کارگردانی رابرت کانر می‌باشد. این مستند به همه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در یک کارخانه مورد سوء استفاده قرار گرفت و کارگران، حیوانات و ... همه در معرض یک جنایت بزرگ باشند، چیزی که مشتری فقط ظاهر زیبای فروشگاه‌های محصولات غذایی را می‌بیند و از آن چیزی که درون محصول است، اطلاعی ندارد.

شرکت‌های چند ملیتی تلاش می‌کنند تا برای سودسرشار حاصل از فروش محصولات تراریخته آن را به جهان عرضه نمایند و به هیچ وجه توجهی به مضرات و آسیب‌هایی که در اقصی نقاط جهان روی داده است، ندارند.
 
به نام تراریخته، به کام شرکت‌های چندملیتی


گاو‌ها به جای علوفه از ذرت استفاده می‌کنند تا هم سریع چاق شوند و هم از علوفه برای مزرعه‌دار ارزان‌تر تمام شود، ولی ساختار بدن گاو با ذرت سازگاری ندارد و با تولید باکتری سالانه ۷۳۰۰۰ نفر را بیمار می‌کند. از طرف دیگر یارانه دولتی نیز به کمک تولید ارزان ذرت می‌آید و در کنار این مشکلات محصولات پرکالری سبب شده است که از سال ۲۰۰۰ از سه کودکی که متولد می‌شود، یک نفر به دیابت زودهنگام مبتلا شوند.

شرکت‌ها چند ملیتی در مسیر سود غربی‌ها

شرکت مونسانتو یکی از آن شرکت‌های چند ملیتی است. این شرکت تحت نظر بنیاد راکفلر فعالیت دارد و راکفلر‌ها بانکداران معروف یهودی هستند که میراث‌دار بانکداری ربوی دوران مدیچی‌ها می‌باشند. آن‌ها دانشگاه، آزمایشگاه و... در این شرکت مهیا کرده‌اند و از کشور‌های مختلف برای فعالیت در این مجموعه جذب می‌کنند.
 
به نام تراریخته، به کام شرکت‌های چندملیتی


۲۸ کشور اروپایی و بیش از ده کشور از دیگر نقاط جهان کشت محصولات دستکاری ژنتیکی شده را ممنوع اعلام کرده‌اند و تنها بخش کوچکی از سبد غذایی را محصولات GMO یا تراریخته شامل می‌شود که البته در پشت تمام محصولات این مسئله به صورت واضح و بزرگ تذکر داده شده است.

دامی که بانکداران یهودی برای تغذیه پهن کرده‌اند

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین خاندانی که در حوزه تغذیه و بانکداری وارد شده است، خانواده راکفلر‌ها هستند. در بررسی پرونده فردی که جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا را ترور کرد، نام دو شرکت هم به میان آمد، شرکت دوپونت و بنیاد راکفلر که پدرخوانده شرکت مونسانتو است. عجیب نیست؟

این دو شرکت چنان منافعی در کوبا و ویتنام داشتند که تصمیمات کندی از جمله عدم حمایت هوایی از شورشیان کوبایی در ماجرای خلیج خوک‌ها و همچنین زمزمه خروج از ویتنام که می‌توانست به بنیاد راکفلر میلیارد‌ها دلار لطمه بزند. از طرافی کندی با هسته‌ای شدن رژیم صهیونیستی به شدت مخالف بود و همین مسئله کافی بود تا طرح براندازی رئیس جمهور آمریکا بررسی شود.
 
به نام تراریخته، به کام شرکت‌های چندملیتی

ترور جان اف کندی پیامی برای همه مردم دنیا دارد که با نهادی رو در رو هستند که اگر منافعشان را در خطر بیاندازید، حتی در قامت رئیس جمهور آمریکا هم باشید، شما را حذف خواهند کرد. راکفلر‌ها به مسئله تغذیه به دو دلیل اهمیت زیادی قائل هستند:

اول سود سرشار محصولات تراریخته و وابستگی بذر‌های کشاورزان به نهاد تولید کننده بذر تراریخته و دوم کنترل جمعیت و مبارزه بیولوژیک با یک جامعه تا بتوانند به اغراض سیاسی خود دست یابند.

در سال ۲۰۱۴ ایری [۱]خود با انتشار یک کتابچه الکترونیکی درباره روابط این مؤسسه با ایران توضیحات درخور توجهی ارائه کرد. [۲]در این کتابچه در خصوص تحلیل کلی مصرف برنج توسط ایرانیان اشاره شده است: «برنج یکی از غذا‌های اصلی مصرفی (نیاز‌های اساسی) در ایران است… کشت این محصول در ایران از میزان نیم میلیون هکتار گذشته است؛ ایرانیان با سرانه مصرف ۳۰ کیلوگرم برنج دانه درشت و معطر، حدود ۲.۳ میلیون تن برنج تولید می‌کنند.»

تنها موسسه ایری برای نفوذ به کشور‌هایی مانند ایران توسط راکفر‌ها ساخته نشده است، بلکه صد‌ها موسسه و نهاد و سازمان حتی در ساختار سازمان ملل وجود دارد که به واسطه آن‌ها تلاش دارند تا وارد ساختار کشاورزی ایران شوند که متاسفانه تا حدودی نیز موفق بوده‌اند که این توفیق را مرهون دولت‌های تکنوکرات در جمهوری اسلامی مانند دولت پنجم تا هشتم و همچنین دولت یازدهم و دوازدهم هستند.

در سال ۱۹۶۰ انیستیتو بین‌المللی تحقیقاتی برنج توسط بنیاد راکفلرها، شورای توسعه کشاورزی جان. دی. راکفلر سوم و بنیاد فورد با هدف تاسیس «انیستیتو بین‌المللی تحقیقات برنج» (IRRI) در لوس بانوس فیلیپین عزم خود را جزم نمودند. [۳]یکی از نهاد‌های نفوذی بنیاد راکفلر بنیاد جایزه جهانی غذا است. این بنیاد در ایالت «آیووا» واقع شده و مدیر عامل این بنیاد «کنت ام کوئین» دیپلمات برجسته و دوست صمیمی «هنری کیسینجر» است. عضویت در شورای امنیت ملی امریکا در کاخ سفید نیز در سوابق این دیپلمات کهنه‌کار به چشم می‌خورد. جیمی کارتر و بوش پدر نیز اسامی است که در میان مشاوران ارشد این بنیاد به چشم می‌خورند.
 
 
به نام تراریخته، به کام شرکت‌های چندملیتی

دیوید راکفلر در کتاب خاطرات خود در سال ۲۰۰۲ می‌نویسد: «برای بیش از یک قرن افراط‌گرایان ایدئولوژیک از طیف‌های مختلف سیاسی رویداد‌ها را به‌صورت علنی در دست گرفته بودند. برای این منظور می‌توانم به مواجهه‌ام با فیدل کاسترو اشاره کنم. او با حمله به خانواده راکفلر ادعا کرد که ماورای مناسبات سیاسی و اقتصادی، بر امریکا نفوذ مفرطی داریم. برخی حتی بر این باورند که ما بخشی از توطئه‌های مخفی علیه منافع ایالات متحده هستیم.

توصیف من و خانواده‌ام این است که ما به‌عنوان «اینترناسیونالیست»، همداستان عده‌ای دیگر در جهان، برای ساخت یک جهان با ساختار یکپارچه‌تر سیاسی و اقتصادی هستیم. در صورتی که اتهام ما این است من ایستاده‌ام و به آن افتخار می‌کنم.» [۴][۱]موسسه ایری نهادی است که بنیاد راکفلر به واسطه این‌ها وارد ایران شدند و توانستند فعالیت در حوزه غذا و دارو انجام بدهند. به واقع خط نفوذ راکفلر‌ها در ایران به واسطه این موسسه و افرادی است که در دانشگاه‌های وابسته به بنیاد راکفلر در فیلیپین و ... زیر نظر مونسانتو تحصیل کرده‌اند که از این میان می‌توان به دکتر قره یاضی اشاره کرد که در حال حاضر یکی از حامیان جدی تراریخته در کشورمان است و مسئولیت ریاست انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران است. /882/ی702/س
علی اصغر سیاحت

[۲]مقاله IRAN AND IRRI که در این مقاله به بحث از تاریخ روابط تا کنون پرداخته است.

[۳]مجموعه مقالات بیوتروریسم، مصطفی امیری، ص ۸۰

[۴]David Rockefeller, Memoirs (Random House, New York: ۲۰۰۲) , pages ۴۰۴ – ۴۰۵
ارسال نظرات